Thursday, May 8, 2014

PAZILI,TAZE SOĞANLI MAYALI GÖZLEME



pazili taze so anli mayali gozleme 1



pazili taze so anli mayali gozleme 2



pazili taze so anli mayali gozleme 3


MERHABALAR SEVGİLİ TAKİPÇİLERİM,HEPİNİZE SELAMLAR GÖNDERİYORUM

BALKONDA BAHAR PİKNİĞİ


Nefis kelimesi çok az kalacak inanın bana ama bu lezzeti anlatacak kelimelerim yok :)))))


2 günlük yazlığa geldik ama yanıma aldığım malzemelerin içine MAYA mutlaka yerini aldı :)


balkonda yemyeşil bahçeyi seyrederek hem de salıncakta sallanarak hamur işi yapmak fiziki gücüm olmamasına rağmen bana çok büyük bir terapi oldu :)

nasıl mı yaptım :

kışın kalmadığımız için her malzeme yoktu elimde olanlarla bu kadar

hamur için:

1 kg un,

1 kahve fincanı sızma zeytinyağı,

1 çay bardağı ayran ( yoğurt yerine ),

1 çay kaşığı tuz,

1 tatlı kaşığı şeker,

1 paket instant maya,

aldığı kadar ılık su

iç malzemesi :

1  demet pazı,

2 demet yeşil soğan,ve yeşil yaprakları,

büyük bir kase taze nane (bahçeden),

maydanoz,dereotu,

250 gr taze kaşar loru,

1 çay bardağı sızma zeytinyağı,

tuz

k.biber ve pul biber kalmamış :(

hamur sevgi ile yoğrulur,mayalanması için kapağı örtülerek bekletilir,

bu arada iç malzemesi hazırlanır,yeşillikler ince kıyılır,tüm malzemeler derin bir kap içinde çiğden  hazırlanır karıştıırlır,

mayalanan hamurdan istenen büyüklükte gözleme yapılacak kadar hamur alınır,ben çok ağrım olduğundan küçük bezeler açtım limon büyüklüğünde hamur yeterli oldu

merdane ve çok az un ile( üstelik sallanarak ve çevreyi seyrederek) 1 mm kalınlıkta yuvarlak açtım yarısına iç malzemeden 2 kaşık koyup kapattım,ruletle kesip yağsız tavada alt üst pişirip fırça ile zeytinyağı sürdük

resimlerde görüldüğü gibi,yanında ayran,marul salatası,bahçeden soğan,sarımsak vardı

Tabi tek başıma yapamazdım değil mi? Esra tabancalı sugibi10 a yardımları için teşekkür ederim


No comments:

Post a Comment